Utan skyddsnät...

onsdag, februari 03, 2010

Stornäsets Vänner


Eftersom undertecknad ingår i styrelsen i den nybildade föreningen Stornäsets Vänner så tänker jag också med alla medel hjälpa till att sprida vårt budskap vidare.
Stor Näsets vänner skall med alla lagliga medel förhindra att en golfbana byggs på Stornäset.
Genom en kontinuerlig bevakning och kritisk granskning av alla beslut skall vi så långt det är möjligt förhindra byggandet av golfbana
Stornäset är ett av de största sammanhängande område som ägs av landskapet d.v.s Ålands befolkning Våra efterkommande skall kunna ströva där som vi har gjort i århundraden.
Bli medlem genom att betala 5 € i medlemsavgift till konto Stornäsets Vänner 660100 1077338
Obs glöm ej namn och adress gärna email adress


Om ni vill veta mer så kontakta undertecknad på email bror.lundberg@aland.net





9 kommentarer:

Anonym sa...

Läste du insändaren i Nyan som Karl-Anders Lindholm hade? Det var bra skrivet tycker jag fast han är från Högbolstad. PELLE

brollan sa...

Njo jag läste men de var vissa fakta som inte stämde

brollan sa...

Jag menar de där med arbetsplatserna Karl Anders talar om 20, men Eliasson sa själv att det i nu läget är fyra sundsbor som jobbar på banan, i och för sig de e ju inte fyskam det heller...

Anonym sa...

Bygger de en stor restaurang med hotell där som Nedre-bygningen låg så blir det nog bra.Fast då blir Rosmari utan kunder i sitt hönshus.

Unknown sa...

Bra att föreningen bildas så man går förstås med....

Unknown sa...

Apropå dårskallan från högbolstad så var de olle salmen som avsågs med gamla stofiler om jag har missuppfattat saken rätt så han behöver inte ta åt sig äran...

Anonym sa...

Ktister du kan nog plocka dina blåbär även i fortsättningen. Det finns flera skogar än Stornäset.

brollan sa...

Nå! jag tror inte vi behöver vara så oroliga regeringen palldrar så mycket så allt kommer att rinna ut i sanden...

Simon Holmström sa...

Kom ihåg referensnummer 1313! :D